Два питання про Царство Боже

  1. Що таке Царство Боже?

Саме слово “царство” має два значення – “правління царя” і “територія, підвладну царю”.

Царство Боже відповідає обом значенням. У першому випадку, це прояви святих властивостей Божих у нашому житті. У другому – це майбутнє нашого світу, про що сказано: “І сьомий ангел затрубив, і залунали на небі гучні голоси, які промовляли: царство світу стало царством Господа нашого і Христа Його, і буде царювати повік” (Одкр. 11:15).

Про встановлення цього Царства ми постійно звертаємося до Господа в наших молитвах: “…нехай прийде Царство Твоє; нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі” (Мф. 6:10).

Природно, це Царство не має нічого спільного із земними царствами, про що Ісус і сказав Пилатові: “Царство Моє не від світу цього: якби від світу цього було Царство Моє, то слуги Мої змагалися б за Мене, щоб Я не був виданий юдеям; але нині Царство Моє не звідси” (Ін. 18:36).

Це Царство є спадщиною врятованих:

  • Тоді скаже Цар тим, які праворуч від Нього: прийдіть, благословенні Отця Мого, успадкуйте Царство, уготоване вам від створення світу” (Мф. 25:34).
  • Послухайте, браття мої улюблені: хіба не бідних обрав Бог бути багатими вірою і спадкоємцями Царства, яке Він обіцяв тим, що люблять Його?” (Як. 2:5).

До цього Царства увійдуть ті, хто виконує Волю Божу: “Не кожен, хто говорить Мені: Господи! Господи! – увійде в Царство Небесне, а той, хто виконує волю Отця Мого Небесного” (Мф. 7:21).

Грішники його не наслідують:

  • “…бо знайте, що ніякий блудник‚ чи нечистий, чи користолюбець, який є ідолослужителем, не має спадку в Царстві Христа і Бога” (Еф. 5:5).
  • “…дякуючи Богові й Отцеві, Який покликав нас до участи у спадщині святих у світлі, визволив нас від влади темряви і ввів у Царство улюбленого Сина Свого, у Якому ми маємо відкуплення Кров’ю Його і прощення гріхів” (Кол. 1:12-14).

Щоб жити в Царстві Божому, треба відповідати йому – мати дитячу віру і упокорювання: “Істинно кажу вам: якщо ви не навернетесь і не будете як діти, не ввійдете у Царство Небесне. Отже, хто упокориться, як дитя це, той і більший у Царстві Небесному” (Мф. 18:3,4). “Кажу бо вам, якщо праведність ваша не перевершить праведности книжників і фарисеїв, то ви не ввійдете до Царства Небесного” (Мф. 5:20) і народитися згори: “Ісус сказав йому у відповідь: істинно, істинно кажу тобі: якщо хто не народиться звище, не може бачити Царства Божого” (Ін. 3:3).

І ми повинні шукати його в першу чергу: “Шукайте ж спершу Царства Божого і правди Його, і все це додасться вам” (Мф. 6:33), не думаючи про світське: “Але Ісус сказав йому: жоден, хто поклав руку свою на рало і озирається назад, не придатний для Царства Божого” (Лк. 9:62) і не дивлячись на скорботу: “…зміцнюючи душі учеників, благаючи перебувати у вірі і навчаючи, що багатьма скорботами належить нам увійти в Царство Боже” (Діян.14:22).

Нехай збереже Вас Господь для Свого Небесного Царства!

Відповів: Василь Юнак

  1. Як правильно зрозуміти слова Ісуса, що Царство Боже всередині нас?

Зазвичай, ми уявляємо собі Царство Боже у вигляді певного, виблискуючого золотом, міста. Проте в Писанні сказано, що Царство Боже, це передусім сам Бог. Ісус якось натякнув на це в одній зі Своїх притч, сказавши наступне: “Ще Царство Небесне подібне до купця, який шукає добрі перли, і, знайшовши одну коштовну перлину, іде й продає усе, що має, і купує її” (Мф. 13:45,46). Люди згрішили і відвернулися від Бога. Люди заклопотані світською метушнею, нас цікавлять гроші, дорогі машини, особняки і т. ін., але Господь не відвернувся від нас.

Для Бога, як для купця, ми є дорогоцінними перлинами. Ісус залишив заради нас усю славу небес, “продав усе, що мав”, про Нього сказано: “Адже ви знаєте благодать Господа нашого Ісуса Христа, що Він, будучи багатим, став убогим заради вас, щоб ви збагатилися Його убогістю” (2Кор. 8:9). Він пішов на таку Жертву тільки заради того, щоб врятувати нас, оскільки Він бачить у нас Своїх друзів і бажає спілкуватися з нами і у вічності.

Наведений у питанні вірш можна розуміти, як мінімум у двох значеннях:

1) Усередині людини дійсно може бути присутнім Дух Святий, Третя Особа Трійці, у Писанні сказано: “Хіба не знаєте, що тіла ваші є храм Святого Духа, Який живе у вас і Якого ви маєте від Бога, і ви не свої?” (1Кор. 6:19). І якщо ми не впускаємо у своє серце Духа Святого, то нас опановує диявол.

2) Фразу “всередині вас є” можна ще перекласти як “посеред вас”. Річ у тім, що в цьому уривку Ісус відповідає фарисеям, тобто як би набожним людям, які добре знають Писання, після того, як зцілив самарянина, язичника, від прокази: “А як фарисеї запитали Його: коли прийде Царство Боже? – відповів їм: не прийде Царство Боже помітно, і не скажуть: ось, воно тут, або: он там. Бо Царство Боже всередині вас є. Сказав також ученикам: прийдуть дні, коли бажатимете бачити хоч один з днів Сина Людського, та не побачите. І скажуть вам: ось тут, або: он там, – не ходіть і не ганяйтеся, бо, як блискавка, блиснувши від одного краю неба, світить до другого краю неба, так буде Син Людський у день Свій” (Лк 17:20-24).

Зверніть увагу як тексти йдуть тут паралельно:

а) Не прийде Царство Боже помітноприйдуть дні, коли бажатимете бачити хоч один з днів Сина Людського, та не побачите;

б) І не скажуть: ось, воно тут, або: он тамІ скажуть вам: ось тут, або: он там, – не ходіть і не ганяйтеся;

в) Бо Царство Боже всередині вас єбо, як блискавка, блиснувши від одного краю неба, світить до другого краю неба, так буде Син Людський у день Свій.

Ісус намагається сказати тут фарисеям, що Царство Боже, Бог у людському тілі, вже серед них, а вони цього не бачать, або не хочуть помічати, знамення часу бачать тільки учні Христові. Парадоксально, але факт. Часто ми так само, як ті самі фарисеї не розуміємо, що вже настало Боже Царство Благодаті, і що ми можемо стати його громадянами, щоб увійти потім і в Боже Царство Слави, але при цьому сумніваємося і зволікаємо з рішенням.

Відповів: Віталій Колесник