День перший

Фарисеї та саддукеї випробовують Ісуса, Джеймс Тіссо

«Ісус сказав їм: пильнуйте і стережіться закваски фарисейської та саддукейської. Вони ж розмірковували над цим і говорили: ми ж хлібів не взяли. Зрозумівши те, Ісус сказав їм: що помишляєте про себе, маловіри, що хлібів не взяли? Хіба ще не розумієте і не пам’ятаєте про п’ять хлібів на п’ять тисяч, і скільки кошиків ви зібрали? Ані про сім хлібів на чотири тисячі, і скільки кошиків ви зібрали? Як не розумієте, що не про хліб сказав Я вам: стережіться закваски фарисейської та саддукейської? Тоді вони зрозуміли, що Він говорив їм стерегтися не хлібної закваски, а вчення фарисейського та саддукейського» (Мф. 16:6-12).

Фарисейське вчення – це прагнення спасти себе самого через самовдосконалення і виконування заповідей, а садукейське – заперечення воскресіння та позагробного життя, тобто існує тільки земне життя, тому треба будь-яким способом триматися за земне, а отже, і матеріальне. Апостол Павло говорить, проголошуючи Христове Євангеліє, що спасіння не через закон, а через благодать (Божу ласку). Одна з правд віри стверджує: «Ласка Божа для спасіння є конечно потрібна». Її не можна заслужити, на неї можна відкритися та відповісти любов’ю і вірністю Божим заповідям. Єврейський народ – це народ духовної пам’яті, він живе пам’яттю про те, що Бог учинив, коли спасав їх із єгипетської неволі. Ця духовна пам’ять – віра – нагадує про те, що Бог не може забути, залишити напризволяще Своїх дітей, тому й тепер, у тяжкий час, спасе від загибелі. Ісус каже: «Ви не пам’ятаєте? Ви не пам’ятаєте, як Я вам допомагав і скільки чудес учинив у Вашому житті? Пригадайте і повірте, що Я такий самий і тепер. Я вас не залишу».

Коли вам важко, пригадайте ті моменти, коли Бог показав у вашому житті Свою силу й безмежну любов та вірність.

Помолімося сьогодні за тих, хто став маловіром, хто засумнівався під тиском обставин і труднощів замість того, щоб зі ще більшим запалом і любов’ю звернутися до Господа; за всіх, хто відійшов від віри, молитви, Церкви і Святих Тайн; за всіх, хто пішов із подружжя й сім’ї, забувши, що саме вони є Божою волею для них.

День другий >>