День восьмий

Христос і фарисеї, Джеймс Тіссо

«І приступили до Нього фарисеї і, спокушаючи Його, говорили Йому: чи за всяку провину дозволено чоловікові розводитися з жінкою своєю? Він сказав їм у відповідь: чи не читали ви, що Той, Хто створив на початку, чоловіком і жінкою створив їх? І сказав: заради цього залишить чоловік батька свого й матір і з’єднається з жінкою своєю, і будуть обоє однією плоттю. Тож вони вже не двоє, але одна плоть. Отже, що Бог з’єднав, того людина нехай не розлучає. Вони кажуть Йому: чому ж Мойсей заповідав дати розвідний лист і відпустити її? Він говорить їм: Мойсей через жорстокість серця вашого дозволив вам розводитися з жінками вашими; а спочатку не було так. Я ж кажу вам: хто розведеться з жінкою своєю, за винятком вини перелюбу, і візьме шлюб з іншою, той перелюбствує; і хто одружиться з відпущеною, той чинить перелюб.

Ученики Його говорять Йому: якщо така повинність чоловіка перед жінкою, то краще не женитись. Він каже їм: не всі сприймають це слово, а кому дано. Бо є скопці, що з утроби матері народилися такими; і є скопці, які оскоплені людьми; і є скопці, котрі самі себе зробили скопцями заради Царства Небесного. Хто може вмістити, нехай вмістить» (Мф. 19:3-12).

Ісус говорить як Творець подружжя: «А Я кажу вам». У церкві Різдва Христового в Івано-Франківську є великий образ Воскресіння Христового, або, його ще називають, Зішестя в ад. На ньому зображено Христа, Який витягає із гробів перше подружжя – Адама і Єву. Під цим образом я люблю проводити передшлюбну науку для наречених, бо для мене він є зразком справжнього подружжя: чоловік – Христос – дружина (чоловік – Любов – дружина). Неможливо любити жінку по-справжньому без Ісуса, і чоловіка жінка не може любити без Христа. Це можливо тільки з Ним, через Нього і в Ньому.

Розпуста, про яку говорить Христос, – це зв’язок із наложницею, а не справжнє подружжя, тому його потрібно розірвати, адже в жодному разі не можна будувати подружжя на гріху. Бо це не будування, а завжди – руйнування.

Ісус говорить також про інший стан життя – безшлюбність – вимушену життям і як духовний вибір. Це, як і подружжя, дуже серйозне покликання Бога. Ісус говорить, що цінність безшлюбності (целібату) може зрозуміти лише той, кому дано згори – від Бога.

Помолімося за всі подружжя, які переживають кризу любові, довіри, а також за всіх богопосвячених осіб, які змагаються з духовними труднощами, за їх утвердження в покликанні.

<< День сьомий

День дев’ятий >>