День дев’ятий

Христос учить народ, Джеймс Тіссо

«І сталось у ті дні, прийшов Ісус із Назарета галилейського і хрестився від Іоана в Йордані. І коли виходив з води, зараз же побачив Іоан небеса, що розкривалися, і Духа, Який, мов голуб, сходив на Нього. І голос був з небес: Ти Син Мій Улюблений, в Якому Моє благовоління. Негайно після того Дух веде Його в пустелю. І пробув Він там у пустелі сорок днів, спокушуваний сатаною, і був із звірами; і ангели служили Йому.

Після того ж, як виданий був Іоан, прийшов Ісус до Галилеї, проповідуючи Євангеліє Царства Божого і кажучи, що настав час і наблизилося Царство Боже: покайтеся і віруйте в Євангеліє» (Mк. 1:9-15).

Євангеліст говорить про Ісуса з Назарета, що в Галілеї. «Назарет» – це те, що видиме для людського ока. «Чи може щось добре бути з Назарета?» – сказав про Ісуса Нафанаїл Филипові (Ів. 1:46). «Хіба з Галилеї Христос прийде? Чи не сказано в Писанні, що Христос прийде з роду Давидового і з Вифлеєма, з того міста, звідки був Давид?» (Ін. 7:41-42). «Вифлеєм» – це те, що невидиме для невіруючих, але видиме для віруючих, які бачать далі фізичного ока. Тому месіанський титул «Син Давида» (а Давид був із Вифлеєма) так разив вухо фарисеїв і книжників, адже вони не знали, що Ісус походив із Давидового Бет Лехем («міста хліба»), що було передбачено пророком Михеєм (5:1).

Як ми оцінюємо інших? Бачимо тільки «Назарет»? – Їхні вади, немочі, їхнє походження, корені, здібності – те, що людське, чи бачимо в людині більше – «Вифлеєм», тобто те, що вона улюблена Божа дитина, яку Бог уподобав, те, що в ній присутній Сам Бог.

Ісус починає проповідувати після того, як Іоан Предтеча, «Ангел пустелі», уже виконав своє посланництво і «відійшов у тінь», та після Свого сорокаденного перебування в пустелі. Пустеля – варто там побути, щоб потім дивитися на все іншими очима, побачити свою суворість, побачити, як діє сатана (а він не спить і не дрімає), і, найголовніше, – переживати Божу присутність.

Помолімося за те, щоб ми прагнули мати чисте серце. «Блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать» (Мф. 5:8)

<< День восьмий

День десятий >>