Вхід Господній в Єрусалим

Вхід Господній в Єрусалим, Жан-Леон Жером

Який сенс мав цей Вхід, або, вірніше, В’їзд Христа в Єрусалим?

Христос цією демонстративною дією виконує слова пророцтва древнього пророка Захарії: “Радій від радости, дочко Сиону, торжествуй, дочко Єрусалима: ось Цар твій гряде до тебе, праведний, Який спасає, лагідний, Який сидить на ослиці і на молодому ослі, сині під’яремної” (Зах. 9:9).

І уважні люди, безумовно, цей знак зрозуміли. От, як про Вхід Господній в Єрусалим пише євангеліст Матфей: “Усе ж це було, щоб збулося сказане пророком, який говорить: скажіть дочці Сионовій: ось Цар твій гряде до тебе лагідний, сидячи на ослиці й осляті, синові під’яремної” (Мф. 21:4-5). Це ж повторює апостол і євангеліст Іоанн.

В’їзд Христа до Єрусалиму повинен був показати людям, що Ісус – довгоочікуваний Месія.

І, здається, вони це зрозуміли. Вони постилають одяг під ноги осла, махають зірваними гілками пальм.

Ну, так прийміть же Його і вклоніться! Проте не зробили цього. Не вклонилися, не захистили від смерті.

Ключ до розгадки того, чому юдеї не вклонилися Христу і не захистили Його, ми можемо знайти в словах, якими вони зустрічають Христа: “Осанна Синові Давидовому! Благословен, Хто йде в ім’я Господнє!” (Мф. 21:9).

Як доведено сучасними ученими, це слова… мілітаристські. Цими словами люди показують, що чекають Месію, який буде вершити Суд, який покарає язичників, цих ненависних окупантів-римлян. Цими словами люди просять, щоб Христос підняв над ними військовий прапор і повів у битву. А ще краще, Сам почав карати язичників, цих ворогів Божих.

Ви запитаєте, яким чином з безневинних людських слів можна зробити такий висновок? Знахідки рукописів у Кумранських печерах, їх розшифровка показала, що євреї новозавітних часів саме цими словами збиралися зустріти свого Месію-визволителя.

Але ці люди неуважно читали Захарію, адже той говорить: “Цар твій гряде до тебе, праведний, Який спасає, лагідний” (Зах. 9:9). Зверніть увагу: лагідний!

Христос не бажав війни, Він прийшов, щоб люди дійсно перемогли, а перемога ця досягається не мечем і стрілами, а зміною власного життя! Духовний бій, який ми повинні дати сатані і гріху в усіх його проявах, – от справжня переможна і рятівна війна. Але більшість євреїв цього не хотіли. І тому вони дозволили схопити Христа і розіп’яти Його.

Автор: протоієрей Костянтин Пархоменко

Усе по темі: Вхід Господній в Єрусалим