Претензії Богові

Про причини, які змушують людей сумніватися в милосерді Божому, роздумує редакція сайту . . .

Деколи в людей (хоча в багатьох це може бути на постійній основі), виникають суперечливі вимоги стосовно Господа. Тобто такі люди можуть висувати Богові взаємовиключні претензії стосовно влаштування цього світу, тих явищ і подій, що відбуваються в ньому.

От, приміром, багато людей скаржаться, висувають претензії, висловлюючись біблійною мовою, довготерпінню Божому: чому Господь залишає без покарання нахабних злочинців, тобто людей, які не тільки не приховують своїх злочинів, а часто навіть пишаються, хизуються ними? Загалом, чому Бог допускає стільки беззаконня у світі? – Друге питання, як не важко здогадатися, прямо витікає з першого. І що варто відповісти в такому випадку вірному, коли Біблія прямо вказує: «Завжди будьте готові всім, хто домагається від вас звіту про ваше уповання, дати відповідь із лагідністю і благоговінням» (1Пет. 3:15)? Що тут скажеш, багато питань, на які люди чекають швидких і зрозумілих відповідей.

І тут нам може допомогти лише Біблія, втім, як і завжди: «Єдине ж не повинно бути приховане від вас, улюблені, що у Господа один день, як тисяча років, і тисяча років, як один день. Не зволікає Господь з виконанням обітниці, як деякі вважають те зволіканням; але довготерпить заради нас, не бажаючи, щоб хто загинув, а щоб усі прийшли до покаяння» (1Пет. 3:8,9). Не нам судити шляхи Господні (див. Іс. 55:8,9), єдине, що потрібно нам знати, так це те, що «кожен з нас дасть за себе відповідь Богові» (Рим. 14:12). Саме за себе, а не когось іншого, що, звичайно, не може не тішити, але, слід зауважити, що відповідати все одно доведеться, так що краще зважати на власні гріхи, ніж шукати їх в інших. Взагалі, треба розвивати в собі звичку звертати увагу лише на свої гріхи, а не вишукувати чужі – буде менше поганих прикладів для наслідування.

Тепер же стосовно взаємовиключних претензій. Часто ті самі люди, які обурюються довготерпінню Божому, скаржаться на те, як благий Господь допускає, що «добрі», ніби «в цілому непогані люди», які не визнають Бога, можуть потрапити в пекло? Де ж дівається милосердя Боже, про яке так полюбляють говорити вірні? Та нікуди Боже милосердя не дівається, просто люди не хочуть користатися ним, а Господь, цінуючи вибір людини, не примушує її до Своєї присутності в небесних обителях, тому людина, відкидаючи милосердя Боже, сама обирає пекло, тим самим позбавляючи себе присутності Божої. А де немає Бога – там пекло, як у цьому світі, так і в загробному. Проте в закидах людей, які скаржаться ніби на брак милосердя Божого, важливо побачити прихований сенс: що саме спонукає цих людей висувати Богові претензії.

А найчастіше причиною цих скарг стає не хвилювання за посмертну долю цілком реальних або ж якихось гіпотетичних людей, а побоювання, а деколи справжній страх перед невідомим прийдешнім майбутнім. Багатьом людям здається куди кращим забуття, просто зникнення, ніж усвідомлення того факту, що після смерті існує інша реальність, де доведеться давати за себе звітність Богові. Ці люди не хочуть визнати очевидного факту, що «всі згрішили і позбавлені слави Божої» (Рим. 3:23), що немає безгрішної людини, що всі потребують Спасителя, що ніхто не може спастися своїми зусиллями, тобто оправдатися перед Богом. Але така думка нестерпна багатьом людям, які чи то вважають себе «цілком порядними людьми», або ж так упевнені у своїй правоті, що не потребують Бога, або ж… самі достеменно не знають, що з цього думати, але навіть попри це починають вишукувати «недоліки» в Богові, намагаючись таким чином відкинути Господа за принципом: «нам такий бог не потрібен».

Взагалі, такий «бог» не потрібен і послідовникам Христовим, бо це зовсім не Бог Біблії, а лише вигаданий людьми ідол. А для того, щоб відкрити для себе справжнього Бога Біблії, варто скористатися Його запрошенням: «Прийдіть до Мене, всі струджені і обтяжені, і Я заспокою вас; візьміть ярмо Моє на себе і навчіться від Мене, бо Я лагідний і смиренний серцем, і знайдете спокій душам вашим; бо ярмо Моє – благо, і тягар Мій легкий» (Мф. 11:28-30).

Редакція сайту


Ваш коментар: