Небезпека байдужості

Про сумні наслідки байдужості людини до того, що коїться навколо неї в оточуючому світі, роздумує редакція сайту . . .

«Горе тим, які зло називають добром, і добро – злом, пітьму вважають світлом, і світло – пітьмою, гірке вважають солодким, і солодке – гірким!» (Іс. 5:20), – але це біблійне попередження стосується не тільки брехунів і тих людей, які намагаються виправдати зло або/та очорнити добро. Якби ж то. Біблійна засторога не в меншій мірі стосується і людей, які намагаються, як багато хто сьогодні каже, «бути поза політикою», тобто хоче залишитися в стороні, не хоче з’ясувати для себе, що саме коїться у світі і дати всьому належну оцінку: зло – визнати злом, а добро – добром.

Відразу зауважимо, «що весь світ лежить у злі» (1Ін. 5:19) та «що було, те і буде; і що робилося, те і буде робитися, і немає нічого нового під сонцем» (Еккл. 1:9), – так що людям, які намагаються залишитися осторонь від усіх подій, що зараз відбуваються навколо них, не вдасться «зіскочити», вдавши, що зло, брехня, рівень насилля набули невіданих донині масштабів і тому вони не в змозі осягнути їх. Загалом, про це кажуть люди, які намагаються хоч якось виправдати свою байдужість до страждань інших людей, інші залишаються більш відвертими, стверджуючи, що їм просто байдуже.

Взагалі, людську байдужість як не можна виправдати, так і не можна «вилікувати» словами, тобто присоромити людину, яка хворіє на неї, адже байдужість – це свідомий вибір людини, який вона робить протягом доволі тривалого періоду часу, і лише з часом про цю байдужість дізнається оточення. Єдиний спосіб уберегтися від байдужості – це її профілактика. Як наприклад, з’ясування того факту, чому небезпечно зло не називати злом, а добро – добром, тобто намагатися залишатись осторонь від усього, що коїться навколо тебе. А так, між іншим, діє доволі багато людей, які намагаються, з їх слів, «бути поза політикою».

А в профілактиці такого різновиду байдужості допоможе нам доволі відомий текст з книги Второзаконня: «Ось, я сьогодні запропонував тобі життя і добро, смерть і зло. Якщо будеш слухати заповіді Господа Бога твого, які заповідаю тобі сьогодні, любити Господа Бога твого, ходити усіма путями Його і виконувати заповіді Його і постанови Його і закони Його, то будеш жити і розмножишся, і благословить тебе Господь Бог твій…, якщо ж відвернеться серце твоє, і не будеш слухати, і заблудиш, і станеш поклонятися іншим богам і будеш служити їм, то я сповіщаю вам сьогодні, що ви загинете… У свідки перед вами прикликаю сьогодні небо і землю: життя і смерть запропонував я тобі, благословення і прокляття. Обери життя, щоб жив ти і нащадки твої» (30:15-19).

У цьому біблійному уривку людям надається можливість вибору між добром і злом, між життям з Богом і смертю. Але як людина може обрати добро і відкинути зло, якщо вона для початку не з’ясувала для себе, що є добром і що є злом? І не треба вважати, якщо людина, яка протягом тривалого періоду часу намагалася уникнути визначення, принаймні особисто для себе, що саме є добром і що саме є злом, зможе це зробити в потрібний, визначний для неї момент. Вона цей момент може просто проґавити… і обрати для себе смерть і життя без Бога. Таке стається доволі часто, коли людині загалом байдуже, що відбувається навколо неї, адже байдужість доволі токсична річ, яка заражає навколо себе абсолютно все до такої міри, що людині стає з часом байдуже навіть до самої себе.

Редакція сайту


Ваш коментар: