Ця книга написана Соломоном у кращі роки його царювання, незабаром після побудови Єрусалимського храму. За формою вона являє драматичний твір, що складається з розмов між Коханим і Коханою.
При першому читанні ця книга може здатися тільки древньою художньою ліричною піснею: так її тлумачать багато вільних тлумачів, які не зв’язують себе голосом Церкви. Треба перейти до читання пророків, щоб бачити, що в Старому Завіті образ Коханого і Коханої використовується в піднесеному сенсі союзу любові між Богом і віруючими. Ця книга ввійшла до кодексу священних книг юдеїв через те, що старозавітна традиція так саме, у піднесеному символічному сенсі, розуміла її і наказувала її читати на свято Пасхи. У Новому Завіті користується тим же символом апостол Павло, тільки без застосування поетичної форми, коли, кажучи про любов чоловіка до жінки, порівнює з нею любов Христа до Церкви (Еф. 5:22-32). Той самий образ жениха і нареченої нерідко чутний у церковних співах, як символ палкої любові християнської душі до свого Спасителя. Такий порив любові душі до Христа зустрічається і в писаннях християнських подвижників.
Повчально порівняти наступний уривок Книги Пісні Пісень з подібним зображенням любові в апостола Павла.
Поклади мене, як печатку, на серце твоє, як перстень, на руку твою: бо міцна, як смерть, любов; люті, як пекло, ревнощі; стріли її – стріли вогненні; вона полум’я дуже сильне. Великі води не можуть погасити любови, і ріки не заллють її. Якби хто давав усе багатство дому свого за любов, то він був би відкинутий із презирством (Пісн. 8:6-7).
Хто відлучить нас від любови Божої: скорбота, чи утиски, чи гоніння, чи голод, чи нагота, або небезпека, чи меч? Як написано: “За Тебе умертвляють нас кожен день; вважають нас за овець‚ приречених на заколення”. Але все це переборюємо силою Того, Хто полюбив нас. Бо я певний, що ні смерть, ні життя, ні ангели, ні початки, ні сили, ні теперішнє, ні майбутнє, ні висота, ні глибина, анi інше яке створіння не зможе відлучити нас від любови Божої, що в Христі Ісусі, Господі нашому. (Рим. 8:35-39).